Yıllık izinlerini Türkiye’de geçiren Avrupalı Türklerin dönüş yolculuğu başlarken, Kapıkule Sınır Kapısı’nda yoğunluk nedeniyle uzun araç kuyruğu oluştu.

Avrupa’nın farklı ülkelerinde yaşayan Türkiye kökenli gurbetçiler izinlerinin bitişinin ardından dönüşe geçti. Birçok vatandaşın aynı anda dönüşe geçmesi Kapıkule’de yoğunluğa neden oldu.

Hava sıcaklığının gölgede 35 dereceyi bulduğu Kapıkule Sınır Kapısı’nda gurbetçilerin çıkışları devam ediyor.

Bazı vatandaşlar, araçlarından çıkarak yol kenarında vakit geçirirken bazı araç şoförleri de araçlarının içinde sıranın kendilerine gelmesini bekledi.

“Türkiye’ye girişte de çıkışta da sorun yaşıyoruz”

Almanya’da fabrikada çalışan Nazım Kaya, yaz tatilini ailesiyle memleketi İzmir’de geçirmesinin ardından pazartesi işbaşı yapacağını belirterek, “Türkiye’ye girişte de çıkışta da sorun yaşıyoruz. Neden beklediğimizi bilmiyorum” dedi.

“Sorun Bulgaristan’ın yavaş çalışmasından kaynaklanıyor”

Yoğunluğun Bulgaristan’ın yavaş çalışmasından kaynaklandığını belirten Ahmet Şen ise, “Türkiye’ye giriş yaparken kuyruk vardı. Şimdi yine kuyruk var ama yoğunluk Bulgaristan’ın yavaş çalışmasından kaynaklanıyor, bunu görüyoruz” dedi.

“Yetkililerin sorunları çözmesini bekliyoruz”

Türkiye’nin Bulgaristan’a açılan Kapıkule Sınır Kapısı’nda son 1 haftadır yaşanan TIR kuyruğu erimiyor. Türkiye’nin çeşitli bölgelerinden yükledikleri ihraç yükleri ile Kapıkule Sınır Kapısı’na gelen TIR’lar 10, Hamzabeyli Sınır Kapısı’nda ise 6 kilometre kuyruk oluşmasına neden oldu. Sıranın gelmesini bekleyen TIR sürücüleri yoğunluğun yakıt kuyruğundan ve Bulgaristan’ın oluşan yoğunluğa cevap verememesinden kaynaklandığını dile getirdi. 35 derece sıcakta demir kafesler içinde beklemekten bunaldıklarını söyleyen sürücüler, yetkililerin sorunlarını çözmesini istedi.

“Kuyrukta beklemek bizim çilemiz”

İstanbul’dan yüklediği ihraç yükünü Fransa’ya götürmek için Kapıkule Sınır Kapısı’nda 15 saattir beklediğini söyleyen Nail Çarıklı, “Kuyrukta beklemek bizim çilemiz. TIR sürücülerin kaderi bu. Yaklaşık 15 yıldır TIR şoförüyüm, o yıldan bugüne sınırda beklemeye devam diyorum. Bizim çilemiz bitmez” dedi. İstanbul’dan yüklediği ihraç yükünü Bulgaristan’a götürmek için Kapıkule Sınır Kapısı’nda kuyruğa giren Bulgar vatandaşı Danitel Nikov, diğer TIR’ların kendisini sollamasından yakınarak, “Burada beklerken sollama yapan arkadaşlar oluyor. Onların haksız yere sollamasın diye elimde sopayla kuyrukta bekliyorum” dedi.

“Dönüşlerdeki yoğunluk bizi yoruyor”

İstanbul’dan Belçika’ya dönen Mustafa Yıldırım da bir ay boyunca Türkiye’de tatilini geçirdiğini belirterek, “Memleket hasretimizi giderdik. Ailemizle güzel zamanlar geçirdik. Türkiye’de olmayı seviyoruz. Dönüşlerde yaşadığımız bu yoğunluk bizi biraz yoruyor. Bu konuya duyarlı olunmasını istiyoruz” diye konuştu.

Bursa’dan Belçika’ya dönen Bekir Ardıç da dönüş yoğunluğunun üzerine eklenen sıcak havanın kendilerini zorladığını kaydetti.

“Avrupa’da göğsümüz kabarık yaşıyoruz”

Zonguldak’tan Almanya’ya giden Muhterem Kışlalı, tatilini aile ziyaretleriyle geçirdiğini söyledi.

Güzel bir tatil geçirdiklerini belirten Kışlalı, “Tatilimizi her zaman Türkiye’de geçiriyoruz. Ailece çok eğlendik. İlk olarak memleketimize gittik. Orada bir süre kaldıktan sonra Antalya’da deniz tatili yaptık. 15 Temmuz’un yıl dönümünde İstanbul’da anma etkinliklerine katıldık. Ülkemizin son yıllardaki kalkınması bizi çok gururlandırıyor. Avrupa’da göğsümüz kabarık bir şekilde yaşıyoruz” dedi.

Bakan Tüfenkci: Bulgaristan ile görüşüp sorunu çözeceğiz

Yaşanan yoğunluğun ardından sorunu yerinde görüp incelemek için geçtiğimiz gün, Kapıkule Sınır Kapısı’na gelen Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, TIR ve küçük araç yoğunluğunun önlenmesi için Bulgar tarafıyla görüşüp sorunu çözeceklerini söylemişti. Tüfenkci, incelemenin ardından, “Yaşanan sorun mazot ve Bulgaristan tarafının yavaş çalışmasından kaynaklanıyor. Bulgaristan tarafıyla bir araya gelerek yaşanan yoğunluğun önüne geçmeyi düşünüyoruz” açıklamasında bulunmuştu.

Gümrük yetkilileri, yola çıkacak gurbetçilerin, sınır kapılarını canlı olarak gösteren internet sitelerini takip etmelerini istedi.