Almanya’da hükümet, Isıtma Yasası’nda (Heizungsgesetz) önemli değişikliklere hazırlanıyor. Yeni düzenlemeye göre, gelecekte gazlı ısıtma sistemi kullanan konutlarda ortaya çıkan ek maliyetlerin bir kısmı artık ev sahipleri tarafından karşılanacak. Böylece karbondioksit (CO₂) maliyetleri, gaz şebeke kullanım ücretleri ve biyogaz ek ücretleri kiracı ile ev sahibi arasında paylaştırılacak.
Yeni plan kapsamında özellikle kiracıların üzerindeki mali yükün hafifletilmesi hedefleniyor. Ekonomi Bakanı Katherina Reiche (CDU) ile Çevre ve İmar Bakanı Verena Hubertz’in (SPD) vardığı anlaşmaya göre, fosil yakıt kullanımından kaynaklanan ek giderler taraflar arasında yüzde 50 oranında paylaşılacak. SPD Meclis Grup Başkanı Matthias Miersch, düzenlemeyi savunarak “İklim koruması kiracılar için karşılanabilir olmalı” ifadelerini kullandı.
Yeni uygulama, ısıtma sistemi değiştirildikten sonra hem mevcut hem de yeni kira sözleşmelerinde geçerli olacak. Böylece hangi ısıtma sisteminin kullanılacağına ev sahibi karar verirken, ortaya çıkan maliyetlerin tamamı artık kiracının omzuna yüklenmeyecek.
Haber: Silayolu.com İbrahim Yırtmaz
1
Gurbetçi Vatandaş Karakolda Hayatını Kaybetti.
31495 kez okundu
2
Almanya’da Gurbetçi Kayınbaba ve Damadı Öldürüldü.
29197 kez okundu
3
Gurbetçi Genç Trafik Kazasında Hayatını Kaybetti.
25112 kez okundu
4
Düğün Konvoyuna Katılan Gurbetçilere Ait 20 Araç Trafikten Men Edildi.
23094 kez okundu
5
Almanya’da 21 Yaşındaki Engelli Türk Kızı Uçaktan İndirildi. Detaylar Haberde.
22321 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.