Almanya’da ebeveyn parası artıyor: Yeni hesaplama kuralları ve süreler değişiyor – temsili AI illüstrasyonu
Anasayfa / Avrupa / Almanya’da ebeveyn parası artıyor: Yeni hesaplama kuralları ve süreler değişiyor

Almanya’da ebeveyn parası artıyor: Yeni hesaplama kuralları ve süreler değişiyor

Almanya'da ebeveyn parası uygulaması kapsamında, uygulamanın başladığı tarihten bu yana ilk kez artırıma gidilmesi kararlaştırıldı. Federal Hükümet, 13 Kasım 2026 tarihinde reform teklifini Bakanlar Kurulunda kabul etti. Yeni düzenlemeye göre aylık en düşük ödeme 20 euro, en yüksek ödeme ise 100 euro artacak. Ancak söz konusu düzenlemenin yasalaşması ve yürürlüğe girebilmesi için parlamentonun onayı gerekiyor. Tasarlanan yeni sistemin 1 Kasım 2027'de yürürlüğe girmesi öngörülüyor. Bu nedenle şu anda ebeveyn parası alan aileler için mevcut kurallar geçerliliğini korumaya devam ediyor.

Bakanlar Kurulunun kabul ettiği düzenlemeyle temel ebeveyn parasında (Basiselterngeld) en düşük aylık ödeme 300 eurodan 330 euroya, en yüksek aylık ödeme ise 1800 eurodan 1900 euroya yükselecek. Belirtilen bu tutarların herkes için 1900 euro olacağı anlamına gelmediği, ödeme miktarının ailenin gelir durumuna ve yeni hesaplama kurallarına göre belirleneceği ifade ediliyor.

Yeni sistemde ebeveyn parasının toplam süresi değişmezken, anne ve babanın bu süreyi paylaşımında yeni kurallar uygulanacak. Mevcut sistemde anne ve babanın her birine ayrılan iki aylık süre dört aya çıkarılacak. Toplam 14 aylık sürenin dört ayı anneye, dört ayı babaya ayrılacak; kalan altı ay ise anne ve baba tarafından kendi aralarında paylaşılabilecek. Toplam 14 aylık ödeme süresinden yararlanabilmek için her iki ebeveynin de en az dört ay ebeveyn parası alması gerekecek. Tek başına çocuk yetiştiren anne veya babalar ise mevcut sistemde olduğu gibi 14 aya kadar temel ebeveyn parası alabilecek.

Reformla birlikte ebeveyn parasının hesaplanma şekli ve oranları da değiştiriliyor. Çocuk doğmadan önceki gelirin yüzde 65'i esas alınan mevcut sistemin yerine, anne ve babanın kendilerine ayrılan dörder aylık ödeme döneminde oran yüzde 80'e yükseltilecek. Ortak paylaşılan diğer aylarda ise ödeme oranı yüzde 50 olacak. Her durumda aylık ödeme için belirlenen 1900 euroluk üst sınır geçerliliğini koruyacak.

Ayrıca çalışanlar ve serbest meslek sahipleri için çocuğun doğumundan önceki takvim yılı esas alınacak ve Noel ikramiyesi (Weihnachtsgeld) ile diğer bazı ek ödemeler de gelir hesabına dahil edilecek. Ailede küçük yaşta başka çocuklar bulunması halinde verilen kardeş yardımı (Geschwisterbonus) daha uzun süre ödenecek ancak hesaplama oranı düşürülecek. Yeni düzenlemeyle temel ebeveyn parasının aynı dönemde alınmasına ilişkin sınırlamalar kaldırılacak ve başvuru işlemlerinin daha az belgeyle daha hızlı sonuçlandırılması sağlanacak.

Haber: Silayolu.com – Haber Merkezi

YASAL UYARI: Bu haberin yayın hakkı www.silayolu.com sayfasına aittir. Ancak haberin linki kaynak gösterilerek paylaşılabilir.

Tüm gelişmelerden haberdar olmak için Silayolu.com Facebook @silayolu.com.net, Instagram’da @silayolu_com takip edin…

E-Bülten

Son gelişmelerden anında haberdar olmak için kaydolun!

Cevap bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Grünwelt sol_160x600
ETA Türkiyeyolyardimi